התעמלות במים

הייחודיות של ההתעמלות במים היא: עבודה כנגד התנגדות תוך כדי עומס מופחת על המפרקים.

התעמלות במים נחשבת להתעמלות בעלת מעלות רבות. מצד אחד העומס על המפרקים קטן יותר, מה שמאפשר לאנשים עם מיגבלויות לבצע  התעמלות אפקטיבית, ומצד שני, ההתנגדות של המים גדולה מההתנגדות של האויר מה שגורם לחיזוק הכוח.

מהן היתרונות של התעמלות במים בהשוואה  התעמלות רגילה:

המים מקררים כל הזמן את גופנו ובכך מסירים את הזיעה, מה שמקל את הפעילות ומאפשר התמדה לפרק זמן ארוך. במים, במקום שהגוף ישקיע אנרגיה בוויסות החום, האנרגיה מושקעת במאמץ הגופני, למרות שאנו איננו חשים בכך.

במים נוצר לחץ מתמשך על הסרעפת והריאות, דבר המסייע לנשימה עמוקה יותר. הלחץ ההידרוסטטי יוצר סוג של עיסוי לעור ולשרירים, מה שמייעל את פעילות מחזור הדם (ותורם לחזרה ורידית יעילה יותר, לחילוף חומרים יעיל יותר ולמניעת התכווצויות שרירים.

המגע עם המים מעניק תחושה מרגיעה יותר, מסייע בשיכוך של כאבים ומסייע למתאמן להשתחרר ולהתאושש מהאימון בצורה הרבה יותר טובה.

פעילות גופנית במים ניתנת לביצוע בקצב מתון ואיטי יותר, ולכן מתאימה למשתתפים שרוצים לבצע פעילות גופנית, אך בקצב רגוע יותר.

הדופק המרבי במים יורד ב-12 עד 15 אחוזים (10 עד 15 פעימות לדקה) לעומת הדופק במאמץ שווה מחוץ למים. עובדה זו מאפשרת התמדה במאמץ, תוך השגת תוצאות אימון זהות בדופק מופחת.

התעמלות במים ניתן לבצע בכל מזג אוויר – בבריכה מחוממת ומקורה – גם בחורף, ללא כל בעיה.

למי במיוחד מתאימה ההתעמלות במים:

  • לנשים בחודשי הריון מתקדמים
  • לאנשים הזקוקים להקלה בנשיאת משקל
  • לאנשים כבדי משקל
  • לאנשים הסובלים מכאבי מפרקים
  • לנשים הסובלות מבריחת סידן
  • לבעלי מוגבלות בתנועה

 

מטרות ההתעמלות במים:

  • שיפור סיבולת אירובית ואנאירובית.
  • עבודה על מספר קבוצות שרירים בו זמנית – הפעילות במים מאפשרת הפעלה של שרירים רבים באותו הזמן – ניתן לבצע מגוון רחב של תרגילים כמו ריצה קדימה, אחורה, הצידה, קפיצות שונות, צעדים שונים לכמה כיוונים ועוד.
  • שיפור הגמישות – בשל העובדה שהמים נושאים את רוב המשקל של האדם ומקנים לו יציבות רבה יותר, הוא יכול לבצע מגוון רחב של תנועות ותרגילים שונים בצורה הרבה יותר נוחה וקלה.
  • שיפור הקואורדינציה– במהלך האימון מבצעים מגוון רחב של פעולות שיוצרות תיאום בין חלקים שונים בגוף בצורה מתונה ומאוזנת, וכך המתאמן משפר משמעותית את הקואורדינציה שלו.
  • חיזוק הכוח – בשל תכונת התנגדות של המים התעמלות במים מחזקת בצורה משמעותית את כוח השריר של המתאמן

המדריכים  שלנו

מקצועיות המדריך  והקשר האישי שלו עם המתאמן הם המפתח להצלחה. משום כך, אנו בוחרים את המדריכים הטובים ביותר.

אימוני ההתעמלות במים הינם אישיים ומועברים מדריכי התעמלות במים מוסמכים. כל המדריכים שלנו בעלי ניסיון רב בעבודה עם מבוגרים. אנחנו מייחסים חשיבות גבוהה לקשר האישי בין המדריך למתאמן  ומאמינים כי קשר זה תורם להצלחת התהליך.

תגיות תוכן

Call Now Buttonחייגו עכשיו
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן