לימודי חתירה למבוגרים

למה חתירה

כולנו מכירים את זה. מגיע הרגע בו אנחנו מרגישים שחייבים לעשות שינוי. לרדת במשקל, להתחיל לעשות כושר ולאמץ אורח חיים בריא יותר.

רוב האנשים מגיעים לרגע הזה לאחר שנים שלא עסקו בפעילות גופנית, וההתלהבות של ההתחלה ,אם לא עושים את זה נכון, יכולה במקרים רבים להיגמר בפציעות שימנעו מאיתנו להמשיך ולהגיע למטרה

כאן נכנסת לתמונה השחייה, או אם לדייק, שחייה בסגנון חתירה. בין סגנונות השחייה השונים, אין עוררין ביחס ליתרונות האדירים של החתירה, מה שהופך אותה לפעילות הספורט הטובה והבטוחה ביותר למי שרוצה לעשות שינוי ולהתחיל לאמץ אורח חיים בריא.

מה היתרונות של סגנון החתירה?

  • בשחיית חתירה אין עומס על המפרקים. בשונה מריצה או הליכה, בהן קיים עומס גבוה מאוד על המפרקים, משקל הגוף במים הוא כ-10% ממשקלו על היבשה כך שאין בכלל עומס על המפרקים. לכן מספר הפציעות בשחייה נמוך משמעותית בהשוואה לכל ענף ספורט אחר. אנשים שלא עסקו זמן רב בפעילות גופנית ומתחילים לרוץ נמצאים בסיכון גבוה לפציעה כיוון שהגוף אינו רגיל לעומס על המפרקים והשרירים, עומס אשר לא קיים בבריכה. בנוסף, המים תומכים בכל משקל הגוף ולכן גם אין שום סכנה לזעזועים שיפגעו בשרירים או בעצמות כמו בריצה או הליכה.
  • למשקל עודף אין משמעות בתוך המים – הרצון להיפטר מקילוגרמים מיותרים מהווה סיבה מרכזית לכך שאנשים רוצים לעשות שינוי ולהתחיל לעשות פעילות גופנית. הבעיה היא, שהקילוגרמים העודפים מצריכים מאמץ גבוה יותר ויוצרים עומס רב יותר על מפרקי הגוף כאשר אנו עוסקים בהליכה או בריצה, דבר אשר עלול להוביל לפציעות או לתחושה כי המאמץ גדול מדי, ומכאן קצרה הדרך עד להרמת ידיים. שחיית חתירה היא הפעילות היחידה בה משקל הגוף אינו משפיע על רמת המאמץ בזמן השחייה (כאמור, משקל הגוף במים הוא רק 10% ממשקלו על היבשה) ולכן אנשים עם משקל עודף מצליחים להתמיד בשחייה טוב יותר לעומת כל פעילות אחרת מחוץ למים.
  • רק בשחיית חתירה מפעילים כמעט את כל שרירי הגוף במקביל – בשונה מריצה או רכיבה על אופניים, בהן אנו מפעילים כמעט אך ורק את פלג הגוף התחתון, בשחיית חתירה כמעט כל שרירי הגוף פועלים בו זמנית וכתוצאה מכך שורפים כמות גבוהה במיוחד של שומנים וקלוריות (400 קלוריות בחצי שעה!), מחטבים את הגוף בצורה סימטרית ומחזקים את שרירי הליבה והגב אשר רובנו מזניחים ביום יום.

איך מתבצע השינוי בעזרת סגנון החתירה

שחייה בכלל וסגנון החתירה בפרט הוא  ספורט של טכניקה. אם לומדים את הטכניקה, השחייה הופכת לתענוג. כשמטמיעים את הטכניקה הנכונה, אפשר לשלוט על עוצמת המאמץ. כשמבינים את ספורט השחייה מגלים עולם שלם. מחכים לרגע הכניסה למים ולא רוצים לצאת. התוצאות מגיעות במהירות – נפטרים מקילוגרמים מיותרים, נראים טוב יותר ומרגישים מלאי אנרגיה – וזה הופך להרגל של שנים. זה מייצר שינוי באורח החיים.

המדריכים שלנו

לימודי שחיית החתירה , למבוגרים מועברים על ידי מאמני שחיה מנוסים וותיקים . הידע המקצועי הרחב והניסיון הרב של מביאים את המתאמן לתוצאות הטובות ביותר בזמן הקצר ביותר .

שיעורי הלימוד הינם מפגשים פרטניים

המפגש האישי הוא נקודת חוזק משמעותית בתהליך. סגנון שחיית החתירה מותאם  למבנה הגוף, ולמצבו הפיזיולוגי של של המתאמן . בזכות הקשר האישי והישיר מתקבלת תחושה בטוחה ומוגנת במים.

חיזוק רגשי

הממן מלווה את המתאמן לכל אורך התהליך ומחזק  אותו עד להגעה למטרה

עיקרון ההנאה שבתהליך

אנחנו יודעים שאדם שנהנה מהלמידה– יתמיד וימשיך להגיע ולהתנסות. כל המתאמנים אצלנו , בכל גיל שהוא, נהנים מהאווירה הייחודית, צוחקים עם המדריך או המטפל ומחכים לאימון  הבא.

על בריכת “אלישע” ירושלים

את הבריכה שלנו בנינו במיוחד כבריכה המיועדת ללימודי שחייה וטיפולי הידרותרפיה  מגיל צעיר ועד גילאים מבוגרים.
בבניית הבריכה הושקעה מחשבה רבה בכל פרט ופרט על מנת לתת למתאמנים ולמטופלים את מירב הנוחות לפני  האימון במהלכו ובסיומו.

  • המים בה מחוממים לטמפרטורה נעימה וחמימה
  • בבריכה אזור ובו זרמי מים לשחרור והקלה על שרירים דואבים
  • הבריכה רחבה ומתאפשרת ירידה נוחה ובטוחה למים 
  • הבריכה נגישה לחלוטין ומתאפשרת הגעה עד לשפת המים גם למתקשים בניידות
  • בבריכה מנוף המאפשר הורדה בטוחה ומכובדת  למים גם למתקשים לרדת במדרגות
  • איכות המים בבריכה מנוטרת על ידי מערכות ממוחשבות
  • המקלחות והשירותים רחבים , נגישים ומתואמים לנכים ולאוכלוסיות מבוגרות 
  • במקלחות  ובשירותים לחצני מצוקה 

תגיות תוכן

Call Now Buttonחייגו עכשיו
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן